Profil Zaufany – usługa mojeID
W Banku Spółdzielczym w Żywcu możesz już używać mojeID – zdalnego potwierdzania tożsamości poprzez bankowość elektroniczną. Teraz wygodniej skorzystasz z komercyjnych i publicznych usług online. Do korzystania z tej usługi wymagany jest nr telefonu komórkowego i adres e-mail. Jeżeli będą Państwo chcieli skorzystać z tej usługi, proszę o uzupełnienie danych w placówce Banku.
mojeID – bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online jest już dostępne w Bankach Spółdzielczych Grupy BPS. Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.
Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).
Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-
Jak aktywować Profil Zaufany przy pomocy MojeID?
UWAGA! Aby móc założyć profil zaufany, Klient banku powinien posiadać adres mailowy wprowadzony w danych osobowych. Można to zweryfikować logując się do Internet Bankingu i przechodząc na zakładkę Ustawienia -> MOJE DANE. W przypadku braku podanego maila, można go zmienić bądź uzupełnić z tego miejsca poprzez przycisk zmień.
- Należy wejść na stronę : https://pz.gov.pl/pz/index
- W prawym górnym rogu należy kliknąć przycisk „zarejestruj się” i wybrać panel „Bank lub inny dostawca tożsamości”
- Następnie należy wybrać ikonę „SGB Banki Spółdzielcze/Grupa BPS Banki Spółdzielcze” – z prawej dolnej strony ekranu.
- W kolejnym kroku wybieramy z listy rozwijanej województwo i nawę Banku.
- Po chwili nastąpi przekierowanie na stronę logowania systemu Internet Banking
- Po zalogowaniu do systemu Internet Banking, otrzymamy „listę zgód”, które potwierdzamy przyciskiem „akceptuj” i autoryzujemy za pomocą kodu SMS.
- Następuje przekierowanie na stronę Profilu zaufanego, gdzie trzeba wpisać/utworzyć Identyfikator użytkownika, zaznaczyć „Zapoznałem się z przepisami dotyczącymi profilu zaufanego i podpisu zaufanego” – następnie klikamy przycisk „Zarejestruj się”.
Za pomocą utworzonego konta można logować się do e-usług administracji publicznej, dostępnych na przykład na platformie ePUAP. Pozostałe funkcje, na przykład podpisywanie dokumentów elektronicznych, uzyskasz po potwierdzeniu swojego Profilu Zaufanego.
Aby skorzystać z mojeID, wystarczy na stronie internetowej dostawcy usługi lub urzędu, którzy udostępniają tę metodę potwierdzania tożsamości, wybrać opcję logowania lub potwierdzania tożsamości z mojeID. Po kliknięciu odpowiedniego przycisku/linku, wyświetlą się ikony dostawców tożsamości – m.in. banków. Użytkownik wybiera bank, z którym chce potwierdzić tożsamość lub przekazać dane, a następnie zostaje przekierowany na stronę banku i tam wprowadza swój login i hasło. Po zalogowaniu, każdorazowo zostanie on poproszony o wyrażenie zgody na przekazanie swoich danych. Po zatwierdzeniu przekazania danych zostanie automatycznie przeniesiony do serwisu firmy lub urzędu, z którego usług chce skorzystać.